Home » Plan je bezoek » Veelgestelde vragen

Over je bezoek

Wij zijn dagelijks tussen 10:00 – 17:00 open. Op maanden in de wintermaanden zijn wij gesloten. Voor uitgebreide informatie kun je ook kijken bij openingstijden.

De tuinen, de vestingwallen, het slotplein en het toernooiveld zijn toegankelijk met een rolstoel. Het kasteel zelf is gebouwd om zo ontoegankelijk mogelijk te zijn en heeft veel trappen. Meer weten over de toegankelijkheid van het kasteel? Lees dan hier verder. Wanneer je gebruik maakt van een rolstoel, mag je gratis naar binnen.

Ja, dat kan. Maar je kunt niet met een kinderwagen naar binnen in het kasteel. Je kunt de kinderwagen op het slotplein neerzetten (droog, onder de bogen).

Nee, honden zijn niet toegestaan op het terrein. Officiële hulphonden mogen er wel in.

In het kasteel is een onbewaakte garderobe en er zijn kluisjes.

Check voor je bezoek altijd de meest actuele informatie op muiderslot.nl/corona.

Het Muiderslot heeft gratis audiotours in verschillende talen en met verschillende thema’s. Ook leuk voor kinderen!

Een bezoek aan het Muiderslot is leuk voor familiedagen of bedrijfsuitjes. Wanneer je extra geïnteresseerd bent en meer wilt weten, kun je ook een rondleiding boeken. Er zijn verschillende themarondleidingen. We helpen je graag!

Je vindt alle informatie over bereikbaarheid en parkeren hier

Nee, helaas niet. Wij hebben geen eigen parkeerterrein.

Ja, dat kan. Bij de kluisjes in de garderobe kun je je accu opladen.

Ja, er is WiFi op het slotplein, in de buurt van het café en de shop. Houd er rekening mee dat de WiFi binnen in het kasteel soms slecht is, vanwege de dikke, oude muren. Daar kwam geen vijand doorheen en nu dus ook geen WiFi…..

Nee, dat mag niet. Dit in verband met de veiligheid van bezoekers, de kwetsbaarheid van het monumentale gebouw en privacy van omwonenden. Zie ook www.veiligvliegen.nl.

Over je kaartje

Heb je jouw spamfolder of junk e-mail gecheckt? Meestal zijn ze hier te vinden! Soms duurt het sturen van een ticket een paar minuten. Als je de kaartjes niet kunt vinden, neem dan contact op met het Muiderslot.

Nee, dat kan niet. Wel kun je iemand anders blij maken met jouw kaartje(s).

Dat mag, maar het hoeft niet. Je kunt je kaartjes ook laten zien op je mobiele telefoon of tablet met een helder scherm. Zorg wel dat de scancode goed zichtbaar is.

Nee, dat gaat helaas niet. Wel kun je iemand anders blij maken met jouw kaartjes.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • We verkopen voor die dag speciale kaartjes met een toeslag (bv tijdens ridderweekenden, het Kasteel van Sinterklaas of het Pinksterweekend). Koop je kaartjes via de agenda.
  • We zijn gesloten op de dag van jouw keuze. Kijk hier voor de actuele openingstijden en selecteer een andere datum.
  • De door jouw gekozen activiteit of het evenement is uitverkocht. Het is helaas niet mogelijk op een wachtlijst geplaatst te worden, maar soms bieden we activiteiten vaker aan. Check daarvoor de agenda en kijk of er nog kaartjes zijn voor een ander moment.
  • De kaartjes voor de door jouw gekozen activiteit zijn nog niet te koop. Houd de agenda op de website regelmatig in de gaten. Zodra de kaartverkoop start, vind je daar alle informatie.

Zorg ervoor dat je op tijd bent. Mocht er onverhoopt onderweg iets misgaan, kom dan toch gewoon langs. Meestal kun je gewoon het kasteel en de tuinen bezoeken. Mogelijk ben je wel te laat voor de activiteit van jouw keuze. In dat geval kun je helaas geen geld terugkrijgen.

Ja, maar om zeker te zijn van een plekje, raden we je aan om je kaartjes online te kopen. Mocht dat niet lukken, dan zijn er bij de kassa van het Muiderslot entreekaartjes te koop. Let op: voor bepaalde activiteiten of bij grote evenementen kan het zijn dat alle kaartjes zijn uitverkocht.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op