Home » Plan je bezoek » Veelgestelde vragen

Over je bezoek

Wanneer is het Muiderslot open?

Wij zijn dagelijks tussen 10:00 – 17:00 open. Op maanden in de wintermaanden zijn wij gesloten. Voor uitgebreide informatie kun je ook kijken bij openingstijden.

Kan ik het Muiderslot bezoeken als ik in een rolstoel zit?

De tuinen, de vestingwallen, het slotplein en het toernooiveld zijn toegankelijk met een rolstoel. Het kasteel zelf is gebouwd om zo ontoegankelijk mogelijk te zijn en heeft veel trappen. Meer weten over de toegankelijkheid van het kasteel? Lees dan hier verder. Wanneer je gebruik maakt van een rolstoel, mag je gratis naar binnen.

Kan ik met een kinderwagen naar het Muiderslot?

Ja, dat kan. Maar je kunt niet met een kinderwagen naar binnen in het kasteel. Je kunt de kinderwagen op het slotplein neerzetten (droog, onder de bogen).

Mag ik mijn hond meenemen naar het kasteel?

Nee, honden zijn niet toegestaan op het terrein. Officiële hulphonden mogen er wel in.

Is er een garderobe in het Muiderslot?

In het kasteel is een onbewaakte garderobe en er zijn kluisjes.

Zijn er nog speciale corona maatregelen?

Check voor je bezoek altijd de meest actuele informatie op muiderslot.nl/corona.

Is er een audiotour in het Muiderslot?

Het Muiderslot heeft gratis audiotours in verschillende talen en met verschillende thema’s. Ook leuk voor kinderen!

Kan ik een rondleiding boeken?

Een bezoek aan het Muiderslot is leuk voor familiedagen of bedrijfsuitjes. Wanneer je extra geïnteresseerd bent en meer wilt weten, kun je ook een rondleiding boeken. Er zijn verschillende themarondleidingen. We helpen je graag!

Waar kan ik parkeren?

Je vindt alle informatie over bereikbaarheid en parkeren hier

Is er een laadpaal bij het Muiderslot?

Nee, helaas niet. Wij hebben geen eigen parkeerterrein.

Kan ik de accu van mijn e-bike opladen?

Ja, dat kan. Bij de kluisjes in de garderobe kun je je accu opladen.

Is er WIFI in het Muiderslot?

Ja, er is WiFi op het slotplein, in de buurt van het café en de shop. Houd er rekening mee dat de WiFi binnen in het kasteel soms slecht is, vanwege de dikke, oude muren. Daar kwam geen vijand doorheen en nu dus ook geen WiFi…..

Mag ik met een drone over het Muiderslot vliegen?

Nee, dat mag niet. Dit in verband met de veiligheid van bezoekers, de kwetsbaarheid van het monumentale gebouw en privacy van omwonenden. Zie ook www.veiligvliegen.nl.

Over je kaartje

Help! Ik heb zojuist een kaartje besteld via de website, maar ik kan het niet terugvinden. Wat nu?

Heb je jouw spamfolder of junk e-mail gecheckt? Soms zijn ze hier te vinden! Soms duurt het sturen van een ticket een paar minuten. Als je het kaartje niet kunt vinden, stuur dan een mailtje naar support@globalticket.nl of bel+31 (0)20 244 2877.

Ik heb online een kaartje besteld. Moet ik het kaartje uitprinten?

Dat mag, maar het hoeft niet. Je kunt je kaartjes ook laten zien op je mobiele telefoon of tablet met een helder scherm. Zorg wel dat de scancode goed zichtbaar is.

Ik ga mijn kaartjes toch niet gebruiken. Kan ik ze ruilen of mijn geld terugkrijgen?

Nee, dat gaat helaas niet. Wel kun je iemand anders blij maken met jouw kaartjes.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op